Pořadatelé Velké ceny Mexika jsou přesvědčeni, že jejich závod Formule 1 bude úspěšně vyprodaný, i když se ho už nebude účastnit populární místní hrdina Sergio Perez.
Čtyřiatřicetiletý Perez je nejúspěšnějším mexickým jezdcem Formule 1. Ale jak sám přiznává, má za sebou „příšernou sezónu“ a Red Bullu hrozí, že přijde o korunu pro konstruktéra. To především kvůli jeho nedostatečné formě.
Zatímco vedoucí týmový kolega Max Verstappen získal 354 bodů, Perez jich ze stejných 19 závodů získal pouhých 150. Stále častěji se spekuluje, že by mohl na konci sezony skončit.
Perez out in Q1😭🔥#F1 #Formula1 #FormulaOne #Mexico #MexicoGP #SergioPerez #Perez #Sergio_Perez #LandoNorris #MaxVerstappen #CarlosSainz #CharlesLeclerc #Leclerc #LewisHamilton #Redbullring #Redbull #Mercedes #Ferrari #Mclaren@F1 @fia pic.twitter.com/FvQbGf3y2d
— Formula1World (@Formula1Worldd) October 26, 2024
Smlouva na stejnou dobu
Perez na začátku letošního roku podepsal s Red Bullem prodloužení smlouvy na rok 2025. Kvůli jeho nevýrazným výsledkům se však od té doby neustále spekuluje o jeho budoucnosti.
Velká cena Mexico City, která se koná na Autodromu Hermanos Rodriguez, má s F1 uzavřenou smlouvu na stejnou dobu. Mexický podnik, který se do kalendáře vrátil v roce 2015, měl na všech devíti dosavadních ročnících plno.
„Mexické publikum, fandovství v Mexiku, je pro Formuli 1 obecně velmi silné a Checo (Perez) je pro ni samozřejmě velkým posílením,“ řekl v sobotu novinářům prezident Grand Prix Mexico City Alejandro Soberon.
„Ale Mexiko mělo k Formuli 1 velmi, velmi blízko, takže dnes máme na trati mnohem lepší podívanou (v porovnání s tím, co jsme měli před pěti lety). Myslím, že konkurence a kvalita podívané na trati bude stačit k tomu, aby se zájem diváků udržel.“
Vstupenky na letošní velkou cenu byly vyprodány během dvou hodin. Soberon uvedl, že poptávka byla taková, že organizátoři mohli prodat o 200 000 vstupenek více, než je kapacita (400 000 míst). To znamená, že i 20procentní pokles zájemců by stále vedl k vyprodání. A očekává, že příští rok bude taktéž vyprodáno.
Správný marketing
Okruh je pojmenován po bratrech Rodriguezových, Pedrovi a Ricardovi, kteří v 60. letech minulého století závodili za Ferrari.
„Všechno je to o správném marketingu. Pokud nakonec nebudeme mít Checa, donutíme zemi fandit někomu jinému,“ dodal Soberon. Upozornil, že Mexiko bylo historicky ‚národem Ferrari‘ už před Perezem.
„Musíme se bavit o tom, který tým by pro nás byl tím správným, který bychom měli následovat.“
Jako příklad uvedl, že Brazílie nemá žádného stálého závodníka, ale publikum přijalo sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, čestného Brazilce, za svého místního hrdinu. „Jde o hrdiny v soutěži, o sportovní události o hrdinech,“ vysvětlil.
„Samozřejmě, že musíme mít hrdinu na trati. Je mnohem lepší mít místního hrdinu, ale v případě, že ho nemáme, najdeme toho správného hrdinu, kterého budeme následovat. A on bude překvapen pocitem, že je v Mexiku doma.“
Mexická smlouva s Formulí 1 vyprší po příštím ročníku. Soberon je však optimistický, že bude prodloužena „na mnoho a mnoho dalších let“.