Poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko vyjádřil „velké znepokojení“ nad budoucností Maxe Verstappena v týmu. Výkon stáje v Bahrajnu označil za „velmi alarmující“.
Úřadující mistr světa dokázal zachránit šesté místo, přestože čelil problémům při zastávkách v boxech a nestabilnímu chování vozu během celé Velké ceny Bahrajnu. Nizozemec se drží v boji o titul – na lídra šampionátu Landa Norrise ztrácí pouze osm bodů, na vítěze závodu Oscara Piastriho pět.
„Obavy jsou velké,“ přiznal Marko pro Sky News. „Musíme co nejdříve přinést řešení, aby měl Max opět vůz, se kterým může vyhrávat. Je potřeba vytvořit základy pro to, aby mohl bojovat o titul.“
Může Max Verstappen odejít?
Verstappen má s Red Bullem smlouvu až do konce sezóny 2028, ovšem Marko už dříve prozradil, že všichni špičkoví jezdci mají ve smlouvách výkonnostní klauzule. Navzdory triumfu v předchozím závodě v japonské Suzuce Red Bull letos čelí nestabilní formě. V Bahrajnu se objevily nové technické problémy, které tým znovu srazily z čelních pozic.
„Bylo to velmi alarmující. Víme, že nejsme konkurenceschopní. Do dalších závodů přijdou nové díly, které snad přinesou zlepšení,“ uvedl Marko pro BBC. „Hlavními problémy jsou balanc vozu a přilnavost. Odtud se pravděpodobně odvíjí i potíže s brzdami. A když přestanou fungovat základní věci jako pitstopy, je to už příliš,“ podotkl.
„Musíme co nejrychleji zlepšit výkonnost auta. I základní věci, jako jsou zastávky v boxech, musí fungovat. Nemáme nejrychlejší auto, a když k tomu připočteme špatné pitstopy, je to nepřijatelné,“ dodal.
Napětí v týmu roste. Po závodě byl manažer Maxe Verstappena Raymond Vermeulen spatřen, jak v garáži ostře diskutuje s Markem. K situaci se sešli i týmový šéf Christian Horner, technický ředitel Pierre Wache a hlavní inženýr Paul Monaghan.
Špatný víkend pro celý tým
Zatímco výhra v Suzuce dávala týmu naději, Bahrajn ukázal, že Red Bull má letos vážné potíže. Problémy se zastávkami v boxech způsobilo s největší pravděpodobností selhání elektronického systému, který řídí zelené světlo pro odjezd vozu.
Verstappen navíc postrádal rychlost na tvrdé sadě pneumatik a v jednu chvíli se ocitl až na chvostu pole. Jeho týmový kolega Yuki Tsunoda dojel jen tři pozice za ním – rovněž se potýkal s nevyvážeností vozu. Uvidíme, jestli se Red Bull do příštího závodu zvedne.