Lewis Hamilton po závodě v Bahrajnu odjížděl s úsměvem. Sedminásobný mistr světa má pocit, že se konečně naučil, jak dostat ze svého Ferrari maximum. V nedělním závodě se posunul ze startovní deváté pozice až na páté místo a dosáhl tak svého nejlepšího výsledku od přestupu z Mercedesu. Bylo už na čase.
Přestože se Hamiltonovi v kvalifikacích a během prvních závodů sezony nedařilo držet krok se stájovým kolegou Charlesem Leclercem, výkony v Bahrajnu považuje za důležitý průlom.
Zcela jiný systém ve Ferrari
„Myslím, že jsem přišel na to, jak auto funguje a co mu vyhovuje. Každý jezdec má své návyky, a já jsem byl zvyklý na jeden styl jízdy po celých dvanáct let v Mercedesu. Tohle auto ale vyžaduje úplně jiný přístup – jiný brzdný systém, jiné nastavení, dokonce i motorové brzdění, které jsem nikdy předtím nepoužíval,“ vysvětloval Lewis Hamilton pro Sky News.
„Pomalu mi to začíná dávat smysl. Charles většinou zůstává u jednoho nastavení po celý víkend, zatímco já jsem s tím hodně experimentoval. Až těsně před kvalifikací jsem se dostal blízko k jeho úrovni, ale pak už bylo pozdě. Potřebuji být konzistentnější,“ přiznal podle F1 News britský jezdec.
Hamilton také slíbil, že do příštího víkendu v Saudské Arábii půjde s jasnějším plánem. „Musím si to zjednodušit. Zatím si to sám ztěžuji. Příští víkend začnu v lepší výchozí pozici a pokusím se to příliš nekomplikovat. Pokud se mi podaří lépe kvalifikovat, můžu mít daleko silnější pozici pro závod,“ prohlásil.
Lewis ukázal, že má stále obrovskou sílu
Přestože po sobotní kvalifikaci působil Hamilton zklamaně a omlouval se fanouškům i týmu za „slabý výkon“, šéf Ferrari Frédéric Vasseur ho hájil. „Chápu jeho frustraci. Ve všech trénincích i v Q1 a Q2 byl na desetinu sekundy od Charlese. V Q3 mu ale smazali první pokus a ve druhém udělal chybu. To se v tak těsném poli hned projeví,“ řekl Vasseur.
Francouzský týmový šéf byl ale s Hamiltonovým výkonem v závodě spokojený. „Jeho tempo bylo srovnatelné s Georgem Russellem nebo Landem Norrisem. Odvedl velmi dobrou a konzistentní práci. V takto těsném poli ztratit dvě nebo tři desetiny znamená propad o několik pozic. Ale v závodě ukázal, že je stále obrovsky konkurenceschopný,“ konstatoval.