Jezdci Ferrari Charles Leclerc a Lewis Hamilton byli diskvalifikováni z nedělní Velké ceny Číny formule 1 poté, co jejich vozy neprošly kontrolou po závodě. Informovala o tom agentura Reuters či server Sky Sports.
Dvojice dojela v závodě v Šanghaji na pátém, respektive šestém místě. Leclercův vůz byl však shledán pod hmotnostním limitem, zatímco Hamiltonův byl nahlášen stewardům kvůli nadměrnému opotřebení kluzné desky. Ferrari tak vyšlo z nedělní velké ceny bez bodů.
Pierre Gasly z týmu Alpine, který skončil jedenáctý, byl podle Reuters rovněž diskvalifikován za to, že jeho vůz neměl minimální stanovenou hmotnost.
BREAKING: Pierre Gasly, Charles Leclerc and Lewis Hamilton have been disqualified from the Chinese Grand Prix
— Formula 1 (@F1) March 23, 2025
Gasly and Leclerc's cars were found to be underweight, while Hamilton's car was deemed to have excessive skid wear#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/2YPuFk8DZL
Tým uznal, že šlo o jeho chybu
Leclerc přišel při kolizi s Hamiltonem v prvním kole o čelní štítek předního křídla svého vozu. Ten mu však před závěrečným vážením mechanici vyměnili. Po vypuštění paliva však jeho vůz vážil 799 kilogramů, přičemž minimální hmotnost je stanovena na 800 kilogramů.
Tloušťka kluzné desky na Hamiltonově voze byla menší než předepsaných minimálních devět milimetrů. Podle Sky Sports šlo o rozdíl půl milimetru.
„Zástupce týmu potvrdil, že měření je správné a že všechny postupy proběhly v pořádku,“ uvedli stewardi v prohlášení.
„Tým také uznal, že neexistují žádné polehčující okolnosti, jednalo se o chybu týmu.“
Co se pokazilo
Z diskvalifikace profitoval zejména Haas, Esteban Ocon se posunul na páté místo a nováček Oliver Bearman na osmé. Ital Andrea Kimi Antonelli se posunul na šesté místo za Mercedes a Alex Albon na sedmé místo za Williams.
Gaslyho diskvalifikace způsoobila, že Lance Stroll získal deváté místo pro Aston Martin a Carlos Sainz získal poslední bod pro Williams, přestože na trati skončil třináctý.
„Charles dnes jel se strategií s jednou zastávkou. Opotřebení jeho pneumatik bylo tedy velmi vysoké, což způsobilo nedostatečné zatížení vozu,“ uvedlo Ferrari ve svém prohlášení.
„Co se týče Lewisova opotřebení kluzné desky, špatně jsme odhadli spotřebu, s malou rezervou. Nebyl v tom žádný záměr získat nějakou výhodu. Poučíme se z toho, co se dnes stalo, abychom se stejných chyb už nedopustili.“