Zámořská NHL byla tímto pověstná a mnohými i oblíbená. Na rozdíl od většiny hokejových soutěží se tady nesměly na dresy umisťovat žádné reklamy. Čistá práce, jen jméno, číslo, značka firmy vyrábějící trikot a samozřejmě logo klubu. To se ale zřejmě od ročníku 2022/23 radikálně změní.
NHL je bezpochyby nejlepší hokejovou ligou světa, do které se chce dostat každý hokejista. Jeho cílem je nosit krásný dres jakéhokoliv z desítek klubů, které za Atlantským oceánem hrají. Jenomže teď se tahle soutěž podle mnohých vrací o krok do minulosti.
Do minulosti? To nelze říct s úplnou jistotou. Faktem totiž je, že NHL si zakládá na tom, aby na dresech nebyly k vidění žádné reklamy. Se sílící pozicí nejrůznějších firem ale zřejmě ledy povolí. A zámořská soutěž se už od sezony 2022/23 bránit nebude.
Podle webu ESPN je dohoda na spadnutí. Informaci přinesl nejmenovaný zdroj, který je ale podle zpravodajců velice důvěryhodný. Takže se to skutečně děje, pohled na hráče NHL už by neměl být jako dřív.
V NBA běžná věc, teď se přidá NHL!
Basketbalová NBA už tento krok provedla. Drobné logo společnosti ve vrchní části dresu už na sobě měli v loňských sezonách hráči LA Lakers, Bostonu či Orlanda. Do záběrů kamer se tak vměstnaly společnosti jako Rakuten, Disney nebo Wish.
Co NHL? „Nemůžu říct, že reklamy jsou nepřijatelné. Reklamy na dresech hezky vypadají, ale v příští sezoně nepřipadají v úvahu. Co se stane v budoucnu, se neodvažuju předpovídat,“ řekl před časem boss soutěže Gery Bettman.
Teď už je budoucnost jasnější. Týmy NHL by měly přistoupit na reklamu velkou 3 x 3,5 palce (7,62 x 8,89 cm). Oproti NBA tak budou reklamy na dresech hokejistů o něco větší. Po tréninkovém oblečení, na kterém může být reklama od roku 2010, se tak přechází i na zápasy.
Fanoušci na Twitteru mají o novinkách jasno. „Tohle je krok zpátky.“ „Ničíte celou NHL.“ „Jde vám jen o peníze.“ Samozřejmě už se ale našli i takoví, kteří začali na toto téma vtipkovat.
Co si o celé záležitosti myslíte vy?