Lewis Hamilton pokračuje v přípravě na sezonu Formule 1 a tento týden testuje za svůj nový tým Ferrari na okruhu Barcelona-Catalunya.
Sedminásobný šampion a jeho týmový kolega Charles Leclerc v úterý řídili vůz F1 2023 v domovském závodišti Velké ceny Španělska. Hamilton sbírá zkušenosti u Ferrari po úvodní aklimatizační jízdě na jejich testovacím okruhu Fiorano v Itálii minulý týden.
Lewis Hamilton testing the Ferrari SF-23 in Barcelona today 🤌
— Autosport (@autosport) January 28, 2025
(via @Gianludale27) pic.twitter.com/hoplhrgGx2
Tým dělá vše pro to, aby byl Hamilton po 12 letech strávených u Mercedesu na novou sezonu co nejlépe připraven. Závodník se učí postupy Ferrari a spolupracuje s novým závodním inženýrem Riccardem Adamim.
Podle serveru Racing News 365 Hamilton doufá, že získá lepší cit pro vůz po několika problémech s pedály z minulého týdne. Je logické, že v každé nové spolupráci se vždy najdou nějaké problémy, ale Ferrari a Hamilton doufají, že je vyřeší před třídenním zimním testem v Bahrajnu, který se uskuteční 26. až 28. února.
Omezený počet testovacích kilometrů
Čtyřicetiletý Hamilton v Barceloně odpoledne převzal vůz od Leclerca, který jel dopolední trénink. Žádné další podrobnosti o testu, který probíhá za zavřenými dveřmi, nebyly zveřejněny.
Podle BBC Sport se očekává, že Ferrari bude ve Španělsku jezdit tři dny. Kolik kol mohou závodníci absolvovat je však omezeno. Současní závodní jezdci mají ročně povoleno celkem 1000 kilometrů testování ve vozech z předchozích let. Vůz z roku 2023 je nejnovějším vozem, který může být použit v rámci testovacích omezení F1.
Hamilton údajně zůstane ve Španělsku i přes víkend, protože se má 4. a 5. února zúčastnit plánovaného testu pneumatik Pirelli.
Hamilton se musí seznámit s novými motory
Ferrari 2025 bude představeno 19. února, kdy se s ním Hamilton a Leclerc krátce projedou ve Fioranu. Poté se přesunou na oficiální předsezónní test do Bahrajnu.
Hamilton se bude muset mimo jiné seznámit s provozními postupy motoru Ferrari, protože dosud v F1 jezdil pouze s pohonnými jednotkami Mercedes. Moderní motory F1 jsou 1,6litrové turbohybridy V6 se sofistikovanými systémy rekuperace energie a složitými řídicími procesy, z nichž mnohé ovládá jezdec v kokpitu.
Ačkoli jsou výkonnostní režimy různých motorů navrženy tak, aby plnily podobné funkce, každý výrobce má jiný software a jiné ovládací postupy. Jezdci tak potřebují čas, aby se s nimi seznámili.