Kolotoč formule 1 v současné době čítá 22 nejrůznějších závodů v nejrůznějších koutech světa. Evropa, Asie, Austrálie, Amerika, tam všude se pravidelně jezdí. Boss celého seriálu Stefano Domenicali ale tvrdí, že by do budoucna mohl být kalendář vylepšen o další zastávky. Hlasitě se zmiňuje třeba Jihoafrická republika, kde se Velká cena jela naposledy v roce 1993.
Nejslavnější automobilové závody planety minulý týden v Bahrajnu odstartovaly novou sezonu. První klání ovládl překvapivě Charles Leclerc z Ferrari a jasně tak potvrdil, že letos bude dění na tratích minimálně stejně zajímavé jako to loňské. Letos se pojede po zrušení Grand Prix Ruska ještě 21 závodů.
Saudská Arábie, Austrálie, pak italská trať v Imole. Takový je následující program seriálu formule 1, který bude probíhat nepřetržitě až do poslední Velké ceny. Tu bude hostit 20. listopad trať v Abú Dhabí. Jak to ale bude s kalendářem do budoucna? O tom se rozpovídal pro Sky Sport šéf Domenicali.
Kontrakt platný do roku 2025 v současné době umožňuje pořádání až 24 závodů. Letos jich bude „jen“ 22, vypadlo Rusko, přibyla Velká cena Miami. Do budoucna by podle Domenicaliho mohli jezdci nakouknout až na 30 závodišť, přičemž jedno z nich by mohlo být v Jižní Africe. Tam už se dříve jezdilo.
„Myslím, že máme potenciál být brzy i v Africe. Máme tu hodně zájmů. Je to další oblast, která v geografii našeho kalendáře chybí,“ myslí si boss formule 1. Nápad se líbí třeba také sedminásobnému šampionovi Lewisi Hamiltonovi, který by se podle svých slov do Afriky moc rád podíval.
Někdo přijde, někdo odejde
Velká cena Afriky? Žádná novinka. Závody se tady poprvé jely už v roce 1934, naposledy pak v roce 1993. Na trati Kyalami poblíž Johannesburgu triumfovali velikáni typu Niki Lauda nebo Alain Prost. Teď by se tady mohlo jet znovu, zároveň by to ale jen u Jihoafrické republiky skončit nemuselo.
„Je možnost mít až třicet závodů. Vzhledem k počtu zájemců, co se nám ze světa hlásí,“ prozradil Domenicali. Podle něj by některé Velké ceny mohly o pořadatelství přijít, jiné ho získat. „Je jen na nás, které okruhy ve formuli chceme, které mají cenu z historického pohledu a potřebujeme je v kalendáři,“ říká.
Kromě dějišť seriálu by se mohla měnit také situace týmů. Letos jich závodí 10, do budoucna by se mohly přidat další. Mluví se třeba o Michealu Andrettim, který chce mít ve formule 1 svůj vlastní tým. Ano, jde o syna slavného závodníka Marii Andrettiho, který v roce 1978 získal titul.