Už dnes začíná nová sezona mistrovství světa superbiků neboli WorldSBK. Druhá nejprestižnější motocyklová soutěž planety láká piloty, fanoušky i experty, podobně jako královna MotoGP. První závod hostí okruh ve španělském Aragonu.
Na rozdíl od MotoGP stihnou superbiky o víkendu hned dva závody ve všech kategoriích, v sobotu a neděli, pátek je tradičně vyhrazen tréninkům. V kategorii Supersport 300 se představí i Češi – Petr Svoboda a Oliver König.
„Je to můj poslední rok ve třístovkách. Jsem velký, těžký, starý a chci se ukázat, zaujmout a postoupit někam výš,“ hlásil v týdnu na tiskové konferenci devatenáctiletý König, který hájí barvy týmu Movisio a krotí stroj Kawasaki Ninja 400. Začátek sezony pro něj bude mimořádně náročný. Chce dobře zahájit sezonu, ale zároveň potřebuje dotáhnout školu.
Dokončuje studium sportovního managementu, před víkendem dělal praktické zkoušky z účetnictví. A hned po návratu ze Španělska ho v pondělí čeká angličtina a v úterý český jazyk. A v červnu před závody v italském Misanu bude skládat ústní zkoušky. Teprve pak by měl mít čistou hlavu a plně se soustředí na závodění.
Čím se „superbiky“ liší od MotoGP?
Série superbiků je unikátní tím, že vychází z produkčních motocyklů, které se standardně prodávají a na rozdíl od MotoGP je lze skutečně potkat i v běžném provozu. I proto je hodně sledovaná a má miliony fanoušků po celém světě.
Obsazení série je taky mimořádně zajímavé. Na startovním roštu se potkávají mladé naděje, ale také bývalí závodníci MotoGP a ikony motorsportu jako například Španělé Álvaro Bautista nebo Tito Rabat. WorldSBK nese i výraznou českou stopu, v minulosti v seriálu startovali například Karel Abraham, Ondřej Ježek nebo Jakub Smrž.
Navíc sezona WorldSBK letos zavítá i do Česka – pojede se na okruhu v Mostě. Závod superbikového MS bude po zrušení mistrovství světa silničních motocyklů v Brně největší motocyklovou akcí na domácí scéně.
Letošní srpen bude na Autodromu v Mostě mimořádně rušno. Na začátku se pojedou superbiky, na konci pro změnu evropské závody NASCAR a mistrovství Evropy tahačů. Říká se, že štěstí přeje připraveným, a to platí o pořadatelích na severu Čech.
Covidová doba sport hodně komplikuje, v motoristickém segmentu se ruší závody nebo překládají na jiná místa. A právě toho využili na okruhu v Mostě. Smlouvu se superbiky uzavřeli na 5 let, během nichž chtějí modernizovat autodrom i zázemí a plně se prosadit mezi evropskou smetánkou.