Sezóna Formule 1 odstartovala na Velké ceně Austrálie a Lewis Hamilton obsadil pátou příčku ve svém prvním oficiálním vystoupení za tým Ferrari. Přestože tvrdil, že tlak na svou osobu necítí, očekával se od něj lepší výsledek.
Hamilton zajel o 0,42 sekundy pomalejší čas než jeho stájový kolega Charles Leclerc, který byl nejrychlejší před vozy McLarenu. Domácí jezdec Oscar Piastri skončil druhý, těsně před Lando Norrisem, kterého překonal o pouhých 0,017 sekundy.
Hamilton za Leclercem zaostával po celý den. V prvním tréninku byl třetí a dvanáctý, v druhém pak měl průměrnou ztrátu 0,1 sekundy na dlouhých jízdách. Sedminásobný mistr světa si počátkem druhého tréninku stěžoval na potíže s ovladatelností vozu. Mezi nejrychlejšími se ocitl Yuki Tsunoda s Racing Bullem, který skončil čtvrtý. Jeho nováček v týmu, Isack Hadjar, obsadil šesté místo, dokonce před Maxem Verstappenem v Red Bullu.
Verstappen má problémy s přilnavostí
Úřadující mistr světa se v Melbourne trápil. Nejlepší čas zajel na střední sadě pneumatik, ale jeho pokus na měkké směsi nevyšel. Verstappen ve třetí zatáčce musel dvakrát opravovat stopu a nakonec vyjel mimo trať.
„Vyvážení nebylo vyloženě špatné, ale neměl jsem dostatečnou přilnavost. Trápili jsme se s adhezí v prvním a posledním sektoru,“ uvedl podle BBC Verstappen. „Bude těžké to opravit, ale přesně něco takového jsem očekával.“
Před příjezdem do Melbourne Verstappen nepředpokládal, že by mohl konkurovat McLarenům. Nicméně na neděli je předpovídán déšť, což by mohlo Nizozemci pomoci v boji o vítězství, neboť patří mezi nejlepší piloty v deštivých podmínkách.
Carlos Sainz, který v prvním tréninku zazářil druhým nejlepším časem, se v dlouhých jízdách pohyboval mezi časy Leclerca a Hamiltona. Mercedes zvolil tvrdé pneumatiky, zatímco ostatní týmy jely na měkkých směsích, což ovlivnilo průměrné časy v tréninku.
Incidenty na trati a budoucnost F1
Přestože se trénink nesl ve znamení pouhých zkoušek a hledání ideálního nastavení vozů, vážnější incident přišel v podání Nica Hülkenberga, který se v šesté zatáčce ocitl ve štěrkové zóně. Významnou novinkou před startem sezóny bylo i potvrzení, že všech deset týmů podepsalo nové komerční smlouvy s Formulí 1, které je zavazují k účasti v šampionátu až do roku 2030.
S předpokládaným deštivým počasím v den závodu se očekává dramatický souboj nejen mezi Ferrari a McLarenem, ale také možný návrat Maxe Verstappena na přední příčky. Zda se Hamiltonovi podaří zvyknout si na nové auto a zapojit se do boje o vítězství, se ukáže již v neděli.