Po téměř třech dekádách spolupráce se jedna z největších sportovních ikon, golfista Tiger Woods, rozhodl ukončit své partnerství s gigantem sportovního oblečení Nike.
Toto partnerství začalo v roce 1996, kdy Woods přešel z amatérského golfu k profesionálnímu. Woodsovi přineslo téměř 15 miliard korun.
Tiger Woods’ endorsement deal with Nike is over, capping the partnership which was among the most famous—and lucrative—between an athlete and an apparel brand ever. Read more: https://t.co/Tjs5PEgrUo pic.twitter.com/hMng33j26T
— Forbes (@Forbes) January 9, 2024
„Byla to zatraceně dobrá jízda,“ komentoval Woods konec své dlouholeté spolupráce s Nike. „Před více než dvaceti sedmi lety jsem měl to štěstí navázat spolupráci s jednou z nejznámějších značek na světě. Dny, které od té doby uplynuly, byly naplněny tolika úžasnými okamžiky a vzpomínkami, že kdybych je začal vyjmenovávat, mohl bych pokračovat donekonečna,“ cituje agentura Reuters jeho prohlášení na platformě X, dříve Twitteru.
Nike podpořil Woodse i v době krizí
Značka Nike byla s Woodsem od začátku jeho úspěšné kariéry. Během ní získal 82 titulů z prestižního golfového okruhu PGA Tour, včetně 15 titulů z hlavních turnajů sezóny. Společnost ho podporovala i v době, kdy procházel osobními a veřejnými krizemi.
Podle serveru Fortune měl Woods na značce Nike vygenerovat až 660 milionů dolarů. Spolupráce s Tigerem Woodsem byla pro Nike velmi výnosná, podobně jako jejich partnerství s basketbalistou Michaelem Jordanem. Průzkum ukázal, že až 60 procent z 200 milionů dolarů, které Nike investovalo do Woodse, se vrátilo na prodeji golfových míčků.
Nyní se však oči sportovního světa obrací k otázce, kdo bude dalším partnerem Woodse. Zatímco někteří spekulují, že by mohl přejít k značce, do které investoval tenista Roger Federer, jiní se domnívají, že by mohl spolupracovat s výrobcem golfového vybavení TaylorMade. Zatím však z jeho týmu nebyla učiněna žádná oficiální prohlášení.